Oszust podał się za pracownika banku
W Inowrocławiu kobieta została oszukana i straciła oszczędności po tym, jak ktoś zadzwonił do niej i podał się za pracownika jednego z banków. Wprowadził ją w błąd co do swojej tożsamości i pod legendą zagrożenia zgromadzonych na koncie pieniędzy, nakłonił ją do przelewu ich, co kobieta zrobiła. Niebawem wyszło na jaw, że padła ofiarą oszustwa.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS. Nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto.
Rozłącz się i sam zadzwoń do swojego banku, sprawdzisz w ten sposób wiarygodność rozmówcy. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
asp. szt. Izabella Drobniecka
Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji
w Inowrocławiu